Friday 16 August 2013

Ucapan Selamat Hari Raya

Rasanya belum terlambat lagi untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada semua pembaca dan kenalan.

Lama juga aku cuti raya. Lama tidak menulis. Lama tiada update.

Raya tahun ni aku lihat ramai yang sanggup berhabis beribu-ribu ringgit malaysia. Beli baju kurung pereka ternama. Sibuk buat urusan tukar kereta. Beli pakaian berjenama. Perabot berjenama.

Tapi bukan tahun ni sahaja aku nampak fenomena macam ni. Tahun-tahun yang lepas pun sama.

Aku rasa, kalau nak tunjuk mewah tak perlu tunggu hari raya. Bila-bila masa boleh tunjuk. Itu style orang yang betul-betul kaya. Ala-ala self made millionaire. Tapi kalau setakat tunjuk mewah di hari raya aidilfitri padahal semuanya berhutang. Korbankan duit simpanan. Apalah maknanya semua tu.

Think!
SELAMAT HARI RAYA!

No comments:

Post a Comment